All Categories
Featured
Table of Contents
Alleen het ontstekingsproces omvat al bijna 20 enkele stappen: tijdens het branden worden de minimale en maximale gasdruk, de werking van de afzuiging, het niet overschrijden van de maximaal toelaatbare temperatuur en nog veel meer bewaakt - honeywell alarmsystemen. Dat maakt al duidelijk dat de opeenvolging van stappen bij zo'n machine besturingstechnisch complex is.
Hoe doen wij dat? Onze branderfunctie-bouwstenen simuleren de uitgebreide functionaliteit van een flexibel configureerbare elektronische branderbesturing. Door technische diversiteit - d. w.z. veilige, diverse relaisuitgangen - bereiken we het maximale veiligheidsniveau (d. w.z. veiligheidsniveau tot PL e) bij het aansturen van de veiligheidsventielen van een brander. We richten ons op het mogelijke wereldwijde gebruik van onze oplossing.
Susanne Kunschert, Een jaar geleden stelde ik u voor aan onze nieuw opgerichte Business Unit Rail en gaf ik u inzicht in de digitalisering van het spoor. Sindsdien heeft ons team al belangrijke mijlpalen bereikt. Zo ook onze aanwezigheid op de internationale vakbeurs voor transporttechniek, de Inno, Trans 2022. Daar hebben we afgelopen september in Berlijn de aandacht van de spoorwegindustrie op ons gevestigd met de presentatie van onze EULYNX-adapter en interessante discussies gehad (honeywell alarmsystemen).
Met onze ontwikkelingspartner Pro, Rail, de grootste spoorinfrabeheerder van Nederland, gaat het gezamenlijke innovatieproject voor EULYNX de volgende ronde in: in Nederland gaat dit jaar nog een proefinstallatie van start om de techniek in de praktijk te testen. honeywell alarmsystemen. Daarnaast hebben we vorig jaar ons ontwikkelingspartnerschap bezegeld met Pintsch, de expert voor veilige spoorweginfrastructuur.
We zijn er allebei van overtuigd dat we de digitalisering van het spoor kunnen bevorderen met onze gezamenlijk ontwikkelde innovaties uit de in de industrie bewezen besturingstechnologie van Pilz en Pintsch' kennis op het gebied van spoorwegveiligheid. Hiervoor werken wij nauw samen. En als we het hebben over toenemende automatisering, kunnen we er niet omheen om security in één adem te noemen (honeywell alarmsystemen).
Een verschil met de industrie is de lagere automatiseringsgraad. Dit betekent dat op het spoor zeer veel taken bij mensen liggen. Daarom is het des te belangrijker taken duidelijk te verdelen, toegangen en toegangsrechten te regelen en daarmee te garanderen dat er geen gewenste of ongewenste manipulaties plaatsvinden. Want de impact op de spoorwegactiviteiten kan enorm zijn.
Een Netwerk Operatie Center (NOC) is een centrale plek waar informatietechnologieteams voortdurend de prestaties en gezondheid van een netwerk bewaken. Het NOC is de eerste beschermingslijn tegen netwerkstoringen en -uitval. Organisaties krijgen met een NOC volledig zicht op hun netwerken, zodat ze afwijkingen kunnen opmerken en dan ofwel maatregelen kunnen nemen om te voorkomen dat er problemen ontstaan, ofwel ze snel kunnen verhelpen als ze zich voordoen.
Het NOC volgt niet alleen de oproepen van de klantendienst en de ticketsystemen van helpdesks, maar integreert ook met de netwerktools, wat een belangrijke bijdrage levert aan een goede klantervaring. Een NOC kan in eigen huis worden opgezet en on-premise worden gehuisvest, vaak in een datacentrum, of de rol kan worden uitbesteed aan een externe organisatie die gespecialiseerd is in netwerkbewaking en infrastructuurbeheer.
Het doel van elk Netwerk Operatie Centrum is optimale netwerkprestaties en -beschikbaarheid te handhaven en tegelijk een continue uptime te garanderen. honeywell alarmsystemen. Het NOC is verantwoordelijk voor een hele reeks vitale activiteiten, waaronder:Bewaking van het netwerk op problemen die onmiddellijke aandacht vereisen, vooral die welke van buiten de netwerkperimeter komen. Beheer van servers, netwerken, en toestellen, met inbegrip van software-installatie, upgrades, probleemoplossing, en distributie over alle apparatuur is inbegrepen.
Omdat veel kleinere bedrijven niet de middelen hebben om een groot team alleen aan netwerkprestaties te wijden, bieden externe dienstverleners managed network services aan als alternatief voor in-house NOC. De beveiligingsconditie van een organisatie wordt continu bewaakt, opgespoord, en geanalyseerd door een Security Operations Center (SOC). Het verschilt van een NOC omdat dat zich bezighoudt met netwerk prestaties en beschikbaarheid. honeywell alarmsystemen.
Terwijl technici in het SOC verantwoordelijk zijn voor het opsporen van cyberveiligheidsbedreigingen en het reageren op incidenten. Het SOC is ook verantwoordelijk voor de beveiliging van consumentengegevens en de bescherming van intellectuele eigendom. In tegenstelling tot het NOC, dat verantwoordelijk is voor het afhandelen van netwerkgebeurtenissen die regelmatig zijn en zich op natuurlijke wijze voordoen, is het SOC verantwoordelijk voor het reageren op aanvallen van buitenaf die gericht zijn op het netwerk van de onderneming.
NOC's kunnen beveiligingsbedreigingen voor netwerkprestaties opsporen en snel en doeltreffend reageren. Maar het is dit laatste punt dat van belang is. Technici moeten alert zijn op mogelijke beveiligingsproblemen en voorbereid zijn om ze aan te pakken. Het is moeilijk om technici te vinden die zowel in netwerkprestaties als netwerkbeveiliging bedreven zijn.
Een voorbeeld van zo'n technologie is een Security Information and Event Management (SIEM) systeem, dat volledig zicht geeft op alle netwerkactiviteit. Gegevens worden verzameld uit allerlei bronnen op een netwerk en in real-time geanalyseerd, zodat er op de bevindingen kan worden gereageerd. Kortom, SIEM automatiseert een groot deel van het werk van een typisch SOC team.
Tijd is een zeer waardevolle resource. Door te kiezen voor managed network services heeft je IT team meer tijd om aan bedrijfsdoelen te besteden in plaats van aan het beheer van het netwerk. Als betrouwbare partner met tientallen jaren ervaring in het wereldwijd beheren van netwerken, zorgen wij ervoor dat je netwerken betrouwbaar, up-to-date, veilig en met de snelheid werken..
Gebruik je jouw persoonlijke smartphone wel eens voor je werk? Of heb je een bedrijfstelefoon? Met de enorme toename aan mogelijkheden van mobiele apparaten zijn veel werktaken verplaatst van de desktop naar mobiele apparaten – en soms naar privé-apparaten. Hoe kunnen bedrijven ervoor zorgen dat ze hierdoor niet kwetsbaar worden voor IT-beveiligingslekken? Dit is waar Mobile Device Management kan helpen.
Mobiele apparaten zijn in de loop der jaren zo geperfectioneerd dat veel werknemers nu taken kunnen uitvoeren die voorheen beperkt waren tot de kantoor- of werkruimte. Dit betekent dat werknemers op afstand toegang hebben tot het systeem en de gegevens van het bedrijf, hetgeen elke IT-beheerder nerveus maakt en klamme handen bezorgt.
Dit is waar MDM de IT-beheerder kan helpen bij het vinden van gemoedsrust. MDM biedt veel voordelen: sommige hebben betrekking tot beveiliging, terwijl andere het werk van IT-beheerders gewoon een stuk eenvoudiger maken. Hier is een overzicht van de belangrijkste voordelen: Taken als het installeren van de standaardapplicatie van het bedrijf en het configureren van de wifi kunnen geautomatiseerd worden.
Integreer jouw IT-beveiligingsbeleid op alle apparaten, zodat er bijvoorbeeld een toegangscode nodig is voordat iemand toegang kan krijgen tot bedrijfsgegevens. Bewaak welke applicaties zijn geïnstalleerd, verwijder niet-goedgekeurde applicaties en bepaal welke nieuwe applicaties kunnen worden geïnstalleerd. Veel mensen gebruiken hun persoonlijke apparaten nu voor hun werk. Soms kan dit het moeilijk maken om geen gebruik te maken van applicaties die niet relevant zijn voor het werk.
Er zijn veel verschillende MDM-providers. Sommige zijn gratis, terwijl andere een maandelijkse bijdrage vragen. Sommige zijn geschikt voor grote bedrijven en andere zijn compact en beter geschikt voor kleinere bedrijven. Daarom is het belangrijk om jezelf enkele vragen te stellen betreffende de behoeften van jouw bedrijf voordat je een service kiest en implementeert.
Je moet ook overwegen of het systeem kan meegroeien met de beoogde groei van het bedrijf. Overstappen van de ene service naar de andere kan lastig en duur zijn, dus houd rekening met zowel jouw huidige situatie als met hoe schaalbaar de service is. Je heb waarschijnlijk al verschillende systemen in gebruik om jouw netwerk en computers te beveiligen.
Als dat niet het geval is, loop je het risico veel taken dagelijks handmatig te moeten uitvoeren. MDM en soortgelijke systemen zijn vrij nieuwe systemen, dus er komen voortdurend nieuwe providers bij, maar er verdwijnen er ook veel. Daarom is het verstandig om een systeem te kiezen met een al wat langere ervaring in het succesvol aanbieden van dit product.
Gratis services zijn geweldig omdat ze niets kosten (tenminste financieel). Maar veel van de gratis services worden geleverd met geen of zeer weinig ondersteuning. Dat kan prima zijn als je het systeem zelf wilt beheren en eventuele problemen zelf wilt oplossen, maar het is zeker iets om te overwegen. Over welke middelen beschikt jouw team en ben je klaar voor de taak om het systeem zelf te runnen, of is het zinvol om wat extra te betalen voor goede ondersteuning en hulp in tijden van nood.
Laten we dus beginnen met het wegnemen van eventuele verwarring en het verschil uitleggen. Met MDM kan de beheerder het gebruik van het apparaat controleren, wijzigingen op het apparaat doorvoeren en als laatste redmiddel het apparaat op afstand wissen. AM houdt enkel bij welke apparaten (en andere IT-apparatuur) in gebruik zijn en wat erop staat.
In zekere zin kan AM worden gezien als eenvoudige opslagbewaking, terwijl MDM veel externe inmenging van de beheerder mogelijk maakt. Beide functies zijn belangrijk, dus het is een goed idee om zowel AM als MDM te hebben. Alleen MDM implementeren, of met Asset Management als aanvulling, is een goed begin als het gaat om het beveiligen van jouw mobiele apparaten.
Deze uitdagingen kunnen worden aangepakt via Enterprise Mobility Management (EMM) of zijn ‘grote broer’ Unified Endpoint Management (EUM). Deze systemen zijn behoorlijk complex, maar als je er meer over wilt weten, heeft IBM een geweldig artikel waarin ze dit uitgeleggen. Mobile Device Management (MDM) helpt bedrijven om overzicht te houden over alle mobiele apparaten die hun werknemers voor hun werk gebruiken en geeft hen de mogelijkheid om ze te beheren.
Het kiezen van een MDM-systeem vereist enige overweging, maar heeft grote voordelen, zowel voor de efficiëntie in de IT-administratie als voor de IT-beveiliging van het bedrijf. MDM verschilt van Asset Management doordat het externe toegang geeft tot de apparaten die bij het systeem zijn aangemeld, terwijl Asset Management meer als een systeem voor bewaking van opslagbeheer moet worden gezien.
Ik hoop dat je iets hebt bijgeleerd over Mobile Device Management en dat ik het voor je bedrijf makkelijker benaderbaar heb gemaakt - honeywell alarmsystemen.
De tweede generatie van de Europese Network and Information Systems (NIS 2) richtlijn zal in 2023 in Nederland om worden gezet in wetgeving. De richtlijn bouwt voort op de oorspronkelijke NIS-richtlijn uit 2016 (honeywell alarmsystemen). Het doel was toen om eenheid te brengen in het Europees beleid voor netwerk- en informatiebeveiliging om zo de gevolgen van cyberincidenten te verkleinen, met name gericht op bedrijven en instellingen van cruciale aard.
Het moet ervoor zorgen dat organisaties binnen Europa aan de richtlijn gaan voldoen. Maar wat betekent dit voor Nederlandse organisaties? Allereerst is het goed om het verschil tussen de NIS 2 en de NIB 2 te begrijpen. Gelukkig is dit geen ingewikkeld verhaal, de NIB 2 is namelijk gewoon de Nederlandse vertaling van de NIS 2.
Wel is er tijdens het vertalen van de Europese richtlijn naar Nederlandse wetgeving ruimte voor vrije interpretatie. De overheid is momenteel druk bezig met die vertaalslag, dus hoe de wet er precies uit gaat zien is nog even afwachten. Wel kunnen we er alvast vanuit gaan dat de kern van de richtlijn grotendeels hetzelfde blijft.
De zorgplicht verplicht organisaties om ervoor te zorgen dat de hele infrastructuur op orde is. Zo wordt het verplicht om de faciliteiten te hebben om te monitoren wat er gebeurt op het netwerk. De meldplicht zorgt ervoor dat organisaties melding moeten maken wanneer ze te maken krijgen met een cyberincident.
De noodzaak om de cyberweerbaarheid van essentiële diensten te vergroten is voor de hand liggend. Over de afgelopen jaren zien we een stijgende lijn in het aantal organisaties dat te maken heeft met cyberaanvallen. Daarnaast zien we ook een flinke stijging in de schade en impact van een succesvolle aanval.
Onder de originele NIS vielen sectoren zoals energie, drinkwater en banken. De NIS 2 breidt het lijstje met vitale sectoren aardig uit met onder andere overheidsdiensten, levensmiddelen en managed service providers. In Nederland zal dit neerkomen op zo’n zesduizend extra organisaties die moeten gaan voldoen aan de nieuwe wetgeving. Op dit moment wordt er nog flink gediscussieerd over welke bedrijven hier onder vallen en welke niet.
Latest Posts
Slotendienst Herenthout Slotendienst.be
Slotendienst Hamont-achel - Slotendienst.be
Slotendienst Geraardsbergen Slotendienst.be